donderdag 20 oktober 2016

Kerstgroetjes

Ik ben nu toch echt begonnen met het maken van mijn kerstkaartjes. Het begint nu wat kouder te worden en dan krijg ik daar ook wel weer zin in. Voor de derde keer heb ik de sketch gebruikt van Cheerfull sketches. Het is best wel een heel traditioneel kaartje geworden geloof ik maar misschien komt dat ook wel door de kleuren rood en groen. Het plaatje vind ik wel heel erg mooi, leuk zo'n mok met dat gebreide "jasje" erom. Dit doet echt denken aan die koude dagen van december dat je zo lekker binnen op de bank kunt zitten met je handen lekker om een warme kop thee of koffie heen.


Het papier wat ik heb gebruikt is van Joy een al ouder blokje "Happy Holidays". Het plaatje is van Gerda en de mooie mal om het plaatje heen is van Noor 6002/0579. Dit blijft een schitterende mal voor de rechthoekige plaatjes. De tekst is van Crealies en achteraf denk ik dat ik die op een hele verkeerde plaats heb gedaan. Als ik de foto hier zo zie denk ik.....dat zit niet goed op die plek maar ik vond dat hij ergens anders ook niet kon en nu heb ik hem in het verlengde van het groene vierkant gedaan en ik vond dat dat kon maar nu......? Niets meer aan te doen.


Deze kaart doet dus nog een keer mee bij:

15 opmerkingen:

  1. Mooie kaart heb je gemaakt Joke.
    leuk in de traditionele kleuren, blijft mooi.
    De mal van Joy past hier erg mooi bij.
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent al lekker op dreef met je kerstkaartjes Joke. Dat scheelt straks weer stressen ;-)
    Mooie kaart in traditionele kleuren, daar hou ik wel van!

    Groetjes Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel mooi dit kaartje....heel leuk plaatje en ook de kleurtjes zijn geweldig...

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele mooie kaart, Joke.Superleuk bijpassend plaatje.Mooi bloementoefje.

    Groetjes, Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Joke,
    het was me niet opgevallen als je het niet had geschreven, kan best de tekst zo op deze manier. Het plaatje is inderdaad heel mooi!
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Joke,
    hele mooie kerstkaart in deze traditionele kleuren, ook het plaatje is erg mooi, ik zou ook geen ander plekje weten voor je tekstje, ik gebruik deze stans andersom, met het bewerkte naar beneden, dan past hij vaak mooi, onder aan je kaart.
    groetjes,
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach het misstaat niet hoor Joke. Ik vind je kaart prachtig gemaakt.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een heel leuk kaartje en de kleuren vind ik echt lekker kersterig hihi. En het plaatje is heel leuk, lekker knus hoor!
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie traditionele kerstkaart Joke!
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Beautiful! Thanks for joining us at The Merry Christmas Challenge.
    ~DT Janis

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Inderdaad heel traditioneel qua kleuren, maar dat is ook wel eens leuk. Dat plaatje is wel grappig mrt dat wollen jasje voor het servies. De tekst is inderdaad niet helemaal goed, maar het is nog steeds een prima kaart.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een hele mooie kaart! dankjewel voor je deelname bij cheerful sketches! Groetjes Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Many thanks for joining us at ABC Christmas challenge with this gorgeous Christmas card.
    Lorraine DT

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi!! Mooi gedaan, gezellig dat je meedoet bij Cheerful.
    groetjes Ine (DT)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi kaartje met warme kleuren!
    Wat leuk dat je weer meedoet met Cheerful Sketches!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen